Etykiety

niedziela, 2 lutego 2014

Penne ze szpinakiem i mozarellą




Witajcie.
Czas się pakować. To już moja piąta przeprowadzka! W końcu do własnego gniazda.  Nie mogę się doczekać moich białych ścian, skandynawskich dodatków. Czekam chwili kiedy będę mogła usiąść w salonie przy swoim pianinie. Tak dawno na nim nie grałam.
Marzymy o kolejnych wyprawach , podróżach.. o jakimś tournée po Europie. A najfajniejsze jest zawsze planowanie..
Trzy lata temu w maju udało nam się polecieć na jeden dzień do Bergamo i przy okazji zwiedzić Mediolan. Od samego rana zwiedzaliśmy miasto. Szwendaliśmy się po restauracjach i degustowaliśmy przeróżnych potraw. Zapamiętałam tę najbardziej banalną, prostą.
To tam spróbowałam nowych smaków, wcześniej przeze mnie nie lubianych.
Kiedy byłam dzieckiem nie przepadałam za warzywami. Najbardziej za szpinakiem. Nie miał dla mnie smaku, kojarzył mi się z zieloną trawą. Chyba większość dzieci nie przepada za zielonymi warzywami i ciężko Je do nich przekonać.
A są takie zdrowe !
Szpinak to wyjątkowo cenne warzywo. Posiada wspaniałe wartości odżywcze dla naszego organizmu takie jak:  żelazo , kwas foliowy, witaminy z grupy B, a także jest naturalnym antyoksydantem.
Jednak posiada szczawiany ,które  wpływają odwapniająco na organizm. Dlatego ważne jest by przygotowywać go z produktami bogatymi wapń, takimi jak sery, jogurt lub jajko.
Spróbowałam makaronu ze szpinakiem z dodatkiem mozarelli. Tak mi zasmakował, że postanowiłam podzielić się z Wami moim przepisem. Jest bardzo prosty i zajmuje niewiele czasu.
Mozarella jest stosunkowo niskokaloryczna w porównaniu do innych serów. Przepis ten polecam również osobom, które lubią kuchnię wegetariańską.

Składniki :
- Makaron  Penne ( ja użyłam włoski Penne Rigata)
-mrożony szpinak
- 3-4  ząbki czosnku
- kulka mozarelli w zalewie
- kilka pomidorków koktajlowych
- oliwa z oliwek
-olej
-pieprz kolorowy ,świeża bazylia

Przygotowanie :

Ugotować makaron wg przepisu z opakowania. Odcedzić za pomocą durszlaka i pozostawić w garnku.
Na patelni rozgrzać niewielką ilość oleju. Wsypać szpinak , mieszać łopatką aż do rozmrożenia szpinaku. Obrać czosnek i przecisnąć przez praskę. Wymieszać ze szpinakiem. Dodać niewielką ilość oliwy z oliwek. Wyjąć z zalewy mozarellę i pokroić na małe kosteczki. Dodać do szpinaku. Pomidorki umyć i pokroić na ćwiartki. Dodać do szpinaku. Doprawić pieprzem. Makaron wyłożyć na talerz. Dodać gotowy farsz.   Przystroić świeżą bazylią.

 Farsz ma delikatny , aromatyczny smak.



Lubię również makaron z kurczakiem z dodatkiem szpinaku. 
                              Podzielę się tym przepisem z Wami innym razem :)













Brak komentarzy:

Prześlij komentarz